2010-10-14
 00:22:35

Mätt i magen


Är mätt i magen för första gången på tre snart fyra dagar! Mackan lagade grönsakssoppa och de va underbart att äta varm mat. Funderingar kring dieten är många. Är de verkligen bra att bara äta grönsaker och sallad? jag tror egenligen inte de. De är ju inte egentligen bra att köra stenhårt i två månader och gå ner låt oss säga 15 kg och sen äta som man gjorde innan utan de är ju bättre och ändra livsstil. Träna regelbundet och välja lite nyttigare alternativ istället och äta. Som i mitt fall som inte tränar så överdrivet mycket utan de blir en liten promenad här och en liten promenad där, att istället välja att kanske äta kokta grönsaker istället för att trycka i mig massa snabba kolhydratér som nudlar och pasta. Skippa allt vitt bröd pch istället baka egen bröd t ex  eller köpa riktigt fullkornsbröd. Jag tror egentligen att sånna små val lönar mig längre  framtiden. Självklart så ska jag genmföra dieten. Men när dom här två månaderna har gått att tänka på vad ja trycker i mig. Inte välja att äta godis tre dagar i veckan utan ha en bestämd dag i veckan då man kan få una sig lite. och när jag menar unna mig innebär inte de att jag ska trycka i mig en pizza till frukost och leva på godis och choklad hela dagen bara för att de är min "unna sig" dag... Mackan och jag har prata lite om de här och för att få en långsiktigt resultat så är de dom små ändringarna som är bäst.

Men de är iallafall dags att ändra mina matvanor!

Vart en promenad in till sentrum och där träffa vi Anette och Hilde och vi gick och tog en kaffe på Bocca, Vi gick sen vidarfe hem till Anette och kolla på lite tv, spela fisk spelet och ja bara chilla =) Skönt att komma ut från lägenheten.

Vart inget på NAV idag dom stängde tydligen kl 15 så får bli en sväng dit imorn innan jobb och prata med dom =)
Hoppas, hoppas, hoppas att dom kan hjälpa mig!


Måste såklart tillägga att jag fick den finaste presenten av Anna idag =) Daniel kom inspringande med ett stort kuvert och i de låg de en jätte jätte fin big size skjorta som är i siden och så är den lite transparant, en skvaller tidning och ett litet brev. Vart jätte rörd och sitter med tidningen i knät och är redo att öppna den och slukas av svenskt skvaller =) Norska skvaller tidningar är inte lika bra som svenska är och så är de bara!
Så tack finaste lillasyter Annie för den fina presenten <3

Ser ni den fina vävtapeten i bakgrunden!? Hemsk va!


Anna

Skjortan passa perfekt :) Vilken tur <3



PUBLICERAT: 2010-10-14, 10:23:43 | URL: http://annapedersen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: