2010-01-04
 19:07:13

De är dags o de känns bra...!

Det känns rikigt bra att jag äntligen har tagit tag i saker och ting och gjort en liten framtisplan :) Bättre sent än aldrig!

Har äntligen varit på banken och hämtat mitt visakort så nu kan jag fungera normalt igen, hatar att gå runt med kontanter :( Men nu är allt i ordning! Har även vart på skattekontoret o skaffat skattekort för 2010 och prata om att få byta till norsk personnummer, så nu är de bye bye sweden och helo norway som gäller ett tag till :) Så ska upp dit så fort jag kan med mitt pass o fixa så jag blir utskriven från Sverige o inskriven i Norge istället :)

Annars så har jag o Emma bara gått o fönsershoppat och suktat efter allt som vi inte kan köpa :) Hittade dom finaste Ed Hardy skorna ever :) Och dom va på 50%... Började nästan helt ärlig gråta när jag insåg att jag inte kunde köpa dom små älsklingarna... Sen hittade jag ett till par jätte fina lila pumps som satt som ett smäck för endast 200 kr men vuxen o ansvarlig som man är (host, host önska att jag var) så köpte jag dom faktisk inte! Är så stolt över mig själv att jag faktisk valde att inte köpa dom fast jag hade pengar till dom... Men de var antingen ett par lila pumps för 200 och 100 kr kvar att leva på tills den 10:de eller att ha 300 kr kvar att leva på... Men de gör ont att dom fortfarande står kvar i butiken o inte på min skohylla!

Men måste ju spara lite pengar för jag ska till oslo andra helgen i Februari och gå på Frisörmässa. Oslo innbär ju också att shoppa :) Är lite kul när man hittar lite bättre i oslo nu än vad jag gkorde förra gången :)

Har ju gjort min lille ekonomi plan så ska öppna tre sparkonton:)
* Pension sparkonto
* Rese sparkonto
* Shopping sparkonto

Så där ska de sitta hädanefter 1000 kr varje månad på varje konto :)
Åhh tänkt när de gått ett år på shopping kontot :9 12 000 att med gott samvete kunna få bränna 12 000 på kläder och skor :) Me like a lot

Kan ju va bra med resekontot nu när de blir lite resor till Rosendal :)

                                        


Anna

Du kommer typ träffa bebisen 1 gång om året.



PUBLICERAT: 2010-01-07, 14:52:45 | URL: http://annapedersen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: