2010-08-24
 21:49:29

Semester

Sitter nere på Öland och njuter av att ha semester. Vädret har inte vart de finaste men de är inte så mycket att göra åt =)

Kom ner hit i onsdags och mötte upp Elin hemma hos Linda, åkte till stugan och kände semester känslan bara bubbla upp. Är ju ändå två år sen jag var här. Åt lite god mat sen så vart de sängen rätt så snabbt. På torsdagen så tog vi vårat pick och pack och drog ner till borgholm. Jag skulle egentligen inte shoppa något eftersom jag inte har så mycket pengar men de gick väl så där. Gick väl in i första butiken när jag hittade en jeanshängsle-kjol som jag så länge har letat efter och den kostade ju bara 150 kr =) Vi gick och strosade längst gatan i borgholm en bra stund. Inredningsbutiker var vi nog inne i mest eftersom vi alla tre är på flytt till nya bostäder :) Åt jätte god mat och sen bästa av allt var den hemmagjorda glassen!
Linda kom över på kvällen och de vart lite vin och godis ur den så nu kända godishinken =)
Glömde skriva de andra sakerna jag köpte, ett par knallrosa träningsbyxer, ett par mysbyxer, två par puma skor, en tränings dragkjedströja!

Fredagen var tyvärr den dagen elin skulle hem så de vart lite turistande innan hon åkte hem, glass i hamnen och titta lite i dom bodarna som var öppna.

Igår var de första dagen man hade chans att ligga på stranden, kände på vattnet men beslutade fort att de solning va helt perfekt för mig :) Solbrända på ryggen tog Emma och jag cyklarna och åkte till kvarngården och åt middag och tog semesterns första öl =)

Idag så har vi vart i kalmar och guud vilken fin stad de var :) Ytligare en gång så skulle jag inte ha något speciellt men åkte ändå därifrån men en jacka för 800 kr, en oversize kuvertvästa och ett rosettbälte!? Emma och jag höll på att impuls pierca oss men hon som gjorde de var tyvärr inte på plats! Herregud att de inte finns något stopp! Nej men kalmar var verkligen en jätte fin stad som jag faktisk kan tänka mig bo i. Nu ligger vi som två utslagna valar på soffan.  Men kan ju bara säga en sak att jag känner mig som en prinsessa i min nya prinsesskappa =)

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: