2010-03-28
 21:19:02

Linnea

Sådärja nu har man vart på sitt första norska dop. Linnea va en liten prinsessa och skötte sig fin fint. Vart två långa timmar i kyrkan med en dansk präst och norska psalmer. E och jag va lite nervösa inför dopet eftersom varken hon eller jag är speciellt kyrkvan (är inte döpt, inte konfimerad och att jag är oäkting). Vi visste liksom inte va man fick göra och inte göra eller va man fick ha på sig och inte ha på sig. Vi kom fram till att inga bara axlar låter som en kyrkregel och inte för mycket lippgloss :) Tillslut vart de så mycket flumm av de hela så vad man än sa eller gjorde så vart svaret: Får man göra/säga så i kyrkan!?

Sen vart de vidare ner till Eidsgård för lite mat och massa tårta. Här i norge så gör man ju så att nästan alla tar med sig en tårta så de fanns säkert 10 olika tårtor att välja mellan. Men allt va jätte gott både maten och tårtan. Smakade på världens godaste lefse idag, har annars inte tyckt om de så mycket men de här va grejer de =)

Mätt och trött så knata jag mig hem upp för tuppeskogsbacken oh hem kom jag tillslut. Dog lite på soffan och nu sitter jag här! Fortfarande mätt och lite illamående!

Funderar på om jag ska ta och plocka litegrann här hemma, ser inte så farligt ut så kanske ska passa på innan de blir värre :) Ledig imorron igen så dåblir de en tur till sentrum och fixa lite med banken, skattekontoret och såklart sola litegrann. Måste bara fylla på mitt solkort och köpa sololja :)

Älskling och jag har den resan att se fram emot =) i höst ska vi nämligen åka jorden runt =) Hur najs är inte de då? 3-4 månader resandes runt i världen med älskling <3 Ska se till och spara lite pengar så jag kan köpa en systemkamera för den jag har nu är totalt värdelös! Vill ha en bra kamera så ja kan ta rikigt fina bilder :) Så då får bloggen göras om litegran så ni kan följa med på den :)

Ser fram emot tiden som kommer nu! Bara 33 dagar kvar tills flytten mot Rosendal bär av, 2 veckor på öland med flickor och barn och sist men inte minst jorden runt resan! 2010 är nog mitt år iaf =) Men då var de dags att se till att hamna i bikini form tills dess :)

Maries maxade monsterresa
Sverige - Qatar - Kapstaden - Johannesburg - Mumbai - Delhi - Sri Lanka - Tokyo - Auckland - Papete (Franska Polynesien) - LA - NY - Sverige
Ultimata stopp med det bästa av 4 (!) världsdelar

Låter inte helt fel va!? Kan knappt vänta på att få komma till min drömstad New York =)

P&K



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: