2010-03-07
 11:57:17

4 stygn och ett djupt hugg i armen

Norsk sjukvård, va är de för skämt egentligen!?

Ringde för ett tag sen och beställde tid för att ta ut min P-stav som har gått ur. När jag ringer nämner jag att jag är extremt sjukhusrädd och att jag vill ha riktig läkare som kan göra de fort och vet vad han gör! Men nejdå då jag får en turnuslege (typ som en lärling)... Han verka vara så nervös och jag märkte att han inte riktigt visste va han höll på med. De tog säkert 10 minuter innan han fick fram alla grejer han skulle ha, han slamrade och fumlade och höll på, de gjorde ju mig såklart inte mindre nervös. När man ska ta ut staven så ska dom lägga ett litet snitt på 2mm vid stavens kortände precis breve snittet där man satte in den men istället för att göra de så drar han med skapellen längs med staven som är runt ca 3-4 cm. Sen efter att han har bokstavligen grävt runt i armen i ca 10 minuter så säger han: Jag får inte ut den! - Nähä och de är mitt problem liksom?? Sen så bad jag honom att inte berätta innan vad han ska göra med skapell och nålar o skit, men han förklara grundligt precis vad han gjorde, när han behövde skära ännu djupare. I 45 minuter satt jag där innan allt va klart, De sluta med 4 stygn (som är helt ojämna), ett 4 cm långt ojämt snitt, en jätte öm arm och 400 fattigare!
De här gjorde verkligen min sjukhusskräck mycket bättre! Ska iallafall va stolt över mig själv som faktiskt gick dit helt ensam!




Så nu sitter jag här hemma med en lindad arm som ömmar fortsatt och egentligen ska jag ta bort stygnen imorron men kolla på såret förrut och de såg öppetut fortfarande! Hur länge ska man ha stygnen? han sa 3 dagar till mig!? Har iallafall extremt tråkigt här hemma. Emma är i Sverigeland och hälsar på familjen. Så här sitter jag och har tråkigt, ska börja städa lite snart tror jag de behöv verkligen! Måste ju va fint tills älskling kommer hit. Blir så glad när jag vet att jag snart ska få träffa han <3

Vill också hem till sverige. En tjej som Gunvor ska börja jobba nere på gol så nu blir de lite lättare att ta fri eftersom nu jobbar jag aldrig själv längre vilket är riktigt skönt :)

Nä äta lite frukost/lunch och sen städa!

Måste bara säga att ni måste lyssna på The baseballs.. Grym musik som är 50-tals inpirerad och den är bara så grym och man blir så glad av att lyssna :)

P&K


Mia

Jösses, vilket ingrepp för en sån lite grej. Jag trodde inte att p-stav var så krångligt?!



PUBLICERAT: 2010-03-07, 12:22:26 | URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Bea

Nä de ska inte va så krånglit... Men läkaren visste inte riktigt vad han gjorde. Man ska inte ens behöva sy de ska räcka med ett plåster! Men nu är de gjort och inget mer ska in i armen iaf :)



PUBLICERAT: 2010-03-07, 13:32:48 | URL: http://beatricepedersen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: