2009-02-24
 02:21:23

Nästa hållplats, Köpenhamn!

Väskorna är packade, rummet är städat, passet och biljetterna är nerlagda och nu är de bara att sova som är kvar!
Ska bli så sjukt roligt att åka iväg. ska på en tre-dagars herrkurs i den danska huvudstaden. där vi ska ha teoretiskt och praktiska moment! Allt handlar bara om herr. De ska bli skönt at få utveckla sig lite mer inom just de momentet. Oftas känns det som om man göra samma ska hela tiden på killar. De ska va kort kring öronen och nacken och lte längre på hjässan. De blir bara tråkigt att stå å göra samma sak dag ut ovh dag in. Så nu ska jag bara suga i min all information som går  att proppa in i min hjärna ska anteckna som en tok för att bli en bättre frisör!

Hade värlens knäppaste kund idag, ja visste inte om ja skulle skratta eller be henne lämna salongen. Hon kom in i måndags för att hon ville flhytta ner en extension, som vi inte ens har satt dit! Jag sätter upp henne på en väntelista eftersom vi är fullbokade just för tillfället. Idag kommer hon in gormandes o frågar varför vi inte har hört av oss. Ja säger snällt att hon fortfarande står kvar på väntelistan och att vi fortfarande är fullbokade. Men de kunde hon inte fatta för att de skulle ju bara ta 5 minuter att flytta ner den, ja säger en gång till att tyvärr men vi är fullbokade, vi har inte 5 minuter över. Då börjar damen skälla ut mig och säger att hon är jävligt glad att hon inte satte in löshåret hos oss. Vid de här laget så blir ja riktigt förbannad. Tror hon att jag kommer att försöka klämma in henne när hon såtr o är otrevligt? Hon säger surt att hon kommer att sitta i salongen i en timme och om hon inte får fixa de kommer hon att gå därifrån, för listorna kinde ju inte va fulla i hemsedal, de är ju en så liten by! Nu är Beatrice riktigt arg, ja säger åt henne att fattar inte hon att jag inte kan trolla, trycker upp kundblocket i ansiktet o visar våra fullspäckade listor dom närmaste dagarna men de vill hon inte se. Jag hade en permanent vid tillfället o hon säger vasst att jag kunde ta henne emellan, Fine tänker jag, slänger fram grejerna o säger inte ett ord, tittar bara surt på henne. När jag efter många om och men har satt om dom frågar hon om jag inte har tid att sätta om dom andra oxå. Nä som sagt jag har inte tid! Hon frågar då om jag inte bara kan titta på dom, åter igen nej de kan jag inte. Hon ger sig men ber mig göra en fläta, jag slänger ihop en fläta lite snabbt då hion genast tar ut den o säger men du toupera ju inte, hon fatta inte att jag inte hade tid! så jag slänger fram kammen o ber henne toupera själv! men hon gav sig inte, skulle hålla på hela tiden så ja höll nästan på å slänga nått i huvudet på henne! De finns kunder till allt! vissa fattar verkligen inte!

P&K


Tis

Men gullan då! Stackars dig... Jag ska hålla tummarna åt att hon, satmaran råkar ut för en olycka eller nått.



Kulit med herrkurs, du får skvallra lite till mig om vad du lärt dig! ;)



(Teis is typ kändis nu: http://www.djungeltrumman.se/kitty.aspx?entryid=2900)



Love Ya!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: