2010-04-25
 11:26:39

Dæ æ jaddi me rart koss det kan gå te



Fick en fin väckning idag då mina hyresvärdar fick för sig att måla fönster kl 10 på morgonen. Så jag tog mina ögonlappar och kuddar och gick och l mig i soffan istället. Va händer...? Jo så klart så börjar som på fönstrerna i vardagsrummet 10 minuter efter jag lagt mig i soffan. Sen vakna sambo och satte på musik så då vart de att gå upp och inte sova så mycket mer! Men de är väl bra de för jag har 1000000000 saker att göra... Ska ge mig på skåpsluckorna idag. Han ju inte så mycket igår eftersom hela dagen spenderades hos Tina med barnen!

Så min dag ser väl ut sån
* Tvätta skåpsluckor
* Plocka fimpar
* Damma lister
* Tvätta ur garderoben
* Packa ner de sista (lite mer skor)


Sen ska de nog inte va så mycket mer att göra här hemma på golbergsgutu!

Längtar så mycket till våran lilla roadtrip i augusti, när vi ska till öland =) Kommer bli så kul!


Den finaste låten som spelas på repeat här hemma just nu!


Hellbillies:

Dæ æ jaddi me rart koss det kan gå te.

Tenk at du går I lag med meg.


Og om det blæs kalt, æ eg varm og heit,


For du æ den finast eg veit.



I granskande skin frå ei gatelykt,


Æ 'kji alt like trygt.


Og spør du meg no, bi eg heilt I beit:


Koffår den finast eg veit?



Men når dyna varmar kring oss båe to


I'mørke natta,


Ska eg kviske I øyra ditt og svara på


Koffår du æ den finast eg veit.



Kor eg henta alt motet frå


Kan 'kji eg forstå.


Men ein ting veit eg klart og greit:


At du æ den finast eg veit.



Nei, at eg skulde ha slik tur, det æ 'kji te å tru!


Når alt va slutt, og eg skull gå, ved døra der stod du!



Dæ æ jaddi me rart koss det kan gå te.

Tenk at du går I lag med meg.


Og om det blæs kalt, æ eg varm og heit,


For du æ den finast eg veit.



I granskande skin frå ei gatelykt,


Æ 'kji alt like trygt.


Og spør du meg no, bi eg heilt I beit:


Koffår den finast eg veit?




Men når dyna varmar kring oss båe to


I'mørke natta,


Ska eg kviske I øyra ditt og svara på


Koffår du æ den finast eg veit.




Kor eg henta alt motet frå


Kan 'kji eg forstå.


Men ein ting veit eg klart og greit:


At du æ den finast eg veit.




Nei, at eg skulde ha slik tur, det æ 'kji te å tru!


Når alt va slutt, og eg skull gå, ved døra der stod du!







Bilder från Öland -06



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: