2009-01-01
 12:45:05

Nyårsafton

Jag har nog aldrig haft så kul i hela mitt liv, mådde så bra igår och va på jätte bra humör, Tack så mycket för igår! Kunde absolut inte ha haft de bättre. Lyckan av att stå uppe på skarsnuten och se ner över dalen, dricka champange, skåla, se alla andra som också bara är glada och mådde bra. Vilken skillnad de vart på den här nyårsaftonen om man jämför med den förra året. Förra året va jag o Anna först hos Rolf och åt tacos, sen gick vi till lamkött sen så vid halv elva gick jag hem till hunden. Satt helt själv med ross, gick inte ens ut för att se fyverkerierna. De går nog inte att beskriva skillnaden, känslorna man hade. Helt underbart. Men (det finns alltid ett men) jag hade velat att Emma och Vera också skulle ha vart med och delat den här kvällen. Jag fick ju dela små timmarna med min bästa vän Emma, och vi hade de riktigt kul vi med. Vi får ta igen det den 4:de tjejer, då är de nyårsafton igen :)

Kvällen såg ut såhär igår
Jag kommer hem från jobbet vid halv fem. Får då veta att vi ska till Fossheim och äta kl 18.00, så de va bara att börja göra sig vacker, de vart lite stressigt, de skulle duschas, sminkas, touperas, spraya, sminka mera, dricka nyårsgroggen, kläs på, hitta strumbyxor, spraya håret mer, välja smycken m.m.

Sen åkte vi bort till Fossheim Hotell där vi skulle äta trerätters. Maten var helt underbar god. Till förrätt fick vi lamm, till huvudrätt var det ren och potatis och massa annat gott och till dessert fick vi chokladkaka med fjällbär. De va Jag, Elin och hennes tre kompisar från sverige som satt och myste på hotellet. Efter den goda maten vart de en liten drink och massa prat. Sen börja bandet spela så vi satt och lyssna en stund.

Sen vart de att åka hem för att bättra på sminket och dricka lite. Försökte få tag på taxi en bra stund till skarsnuten.
Knata in till byn lite små stressad eftersom kl va halv tolv och vi skulle få tag på en taxi och hinna upp till skarsnuten. efter att ha sprungit runt till varenda taxi i hemsedal så höll jag på att ge upp! men Bea hittar en taxi 23.45 så de va bara att hoppa in och åka

När vi väl kommer till skarsnuten så frågar dom oss om vi står på listan. Lista!!? Då vart jag lite jaha jag har precis betalt 430 kr för att åka taxi enda upp hit (en resa på typ 10 minuter) De kan inte va sant att vi ska stå utanför och fira utan någonting alls! Men efter många om och men fick vi köpa en biljett för 195 kr. upp i baren kl 23.55 för att försöka få lite champange sen ut på terassen för att skåla in det nya året. Hihi fick ju min nyårspuss också där uppe, den kosta mig 600 kr :)

Sen vid ett så åkte vi ner till byn igen men där kom vi inte in någonstans utan biljett och jag kände inte så stor lust för att betala 150-200 kr för att gå in på ett smockat ställe i en halvtimme. Så Fina Emma kom och hämtar oss, trycker in oss i bilen och åker hem.

Men kvällen är inte över än! Vi kommer hem och de öppnas upp lite bubbel och lite annat. Lite pinsamt bara att grannen kom upp två gånger för att be oss att sänka oss lite. Killarna blev jätte fulla och fick inte följa med på efterfest och Elin ville inte följa med. Så de vart Bea och Emma på nattliga äventyr :)

Kom hem till Daniel vid halv tre-tre, Mattias och Kristian var där också. Vi var kanske hos Daniel i 20 minuter sen följde vi med till en annan Emma. De va ganska mycket folk där, hade rikigt kul. Satt och drack vin och bara njöt av min underbara kväll. Den kunde ju inte sluta bättre än att jag får avsluta den med den bästa som finns, min Emma <3
Satt där till kl vart fem sen så drog vi hem. Va ganska sliten den där sista timmen :)

När vi kom hem vart de lite fyllemat, den bestod av skivad ost och ruccola :) Gott var de iaf. Sen vart de faktiskt sängen.

Så där såg min nyårsafton ut. Jag kommer att leva länge på den dagen, va längesen jag var så glad! Elin va nog lika glad som jag var hela kvällen och natten :)

Tack Elin för igår och tack Emma! <3

Bilder kommer snart :)


P&K



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: